Anketa
Litvínovsko v číslech
Poslední komentáře
- Řekl bych, že to je
1 rok 38 týdnů zpět - Sprava
5 let 3 týdny zpět - Ještě postřech, který mi
5 let 16 týdnů zpět - O tomto, že ženy zastřelených
5 let 16 týdnů zpět - Kdo strilel
5 let 17 týdnů zpět
Informace
On-line rozhovor s Vladimírem Buřtem
Dobrý den,jak by vám mohli lidé vyjádřit svou fyzickou podporu? Nesmírně si Vás totiž vážíme. Děkuji
Vladka, 22.1.2008 10:57
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:39 Způsobů podpory je asi více. Momentálně je možno vyjádřit podporu například formou mailu na vladimir.burt@seznam.cz, dále sledováním dění okolo naší problematiky, případnou účastí na akcích pořádaných ve prospěch Horního Jiřetína a zámku Jezeří. V případě Vašeho zájmu můžete volat na můj mobilní telefon. Číslo je k dispozici v redakci. Děkuji za podporu.
Dobrý den, děkuji Vám, že pomáháte občanskou i politickou cestou vytvářet silný tlak, který může podmínit restrukturalizaci našeho regionu. Občas mi připadá, že zbytek ČR drancuje náš kraj tak jako vyspělé státy využívají rozvojové. Ani jedno není v pořádku a musí se řešit a pokud se neřeší, je dobře, že na to lidé jako Vy upozorní.
KN, 22.1.2008 10:56
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:34 Velká část odpovědi je obsažena v předchozích příspěvcích. Od většiny vyšších politiků nelze očekávat, že by se zabývali opravdu seriózně konkrétními problémy, které se jich samých týkají. Považuji proto za naprosto nezastupitelnou úlohu nejrůznějších iniciativ, ať už lokálních nebo celorepublikových, v odkrývání nejrůznějších problémů. Myslím, že v mnoha případech by bylo na místě spojit síly těchto iniciativ a společně vyvíjet tlak na pravých místech.
Myslíme si, že, my, obyvatelé Horního Jiřetína a Černic, můžeme být hrdi na to, že v čele našeho města stojí člověk, který již několik let vede intenzivní a náročný boj s těžaři o zachování našich domovů. V tomto vyčerpávajícím boji mu přejeme mnoho síly a obnovitelné energie. Plně věříme ve vítězství zodpovědnosti a rozumu. Děkujeme
Hana, Marek a Míra, 22.1.2008 10:49
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:29 Společně s vámi věřím ve vítězství zodpovědnosti a zdravého rozumu a nepochybuji o tom, že náš boj dotáhneme do úplného vítězného konce. Pokud je někdo hrdý na vedení svého města, je to velkým povzbuzením ve všech dalších snahách. Nevím, zda se jedná o mě nebo o starostu, ale myslím, že oba se v této problematice významně angažujeme. Pro vedení jakéhokoliv sídla považuji za předpoklad obranu domova a snahu o jeho rozvoj, zatraktivnění pro obyvatele apod.
Podílíte se na obnově zdevastovaného zámku Jezeří. Jaká je šance na jeho celkovou rekonstrukci?
Jana, 22.1.2008 10:48
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:23 Šance na celkovou obnovu zámku Jezeří jsou poměrně malé. Devastace celého areálu je tak velkého rozsahu, že předpokládáme spíše dílčí opravy za účelem postupného zpřístupňování dalších zajímavých interiérů a částí zámku. Obnova se téměř zastavila před dvěma lety, kdy skončily významnější podpory z Fondu záchrany architektonického dědictví. Zda a v jakém rozsahu bude další obnova podporována Ministerstvem kultury, krajem, popřípadě jinými subjekty, je momentálně velmi nejasné. Naše město zámek podporuje v mezích svých možností, památka je však státní, a proto je podpora značně omezena. V letošním roce máme v plánu významnou investici do vybavení jednoho ze sálů, který se používá jako obřadní svatební síň. O dalším směřování obnovy zámku Jezeří bude zřejmě jasno až po avizovaných připravovaných změnách souvisejících s provozem státních památních objektů.
Dobrý den, držím palce Vaší snaze o záchranu severočeských obcí a síle se postavit takovému kolosu, jako je MUSka. Myslíte si, že kraj by se měl postavit za své občany, kteří si prolomení limitů nepřejí (viz.referendum v litvínově - 95% zúčastněných) a limity ubránit? Já si myslím, že je to jeho povinnost!
majka - litvínov, 22.1.2008 10:41
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:14 Souhlasím s tím, že je povinností kraje postavit se za zachování limitů a za nastartování nového směřování rozvoje celého kraje. Myslím, že stávající krajské zastupitelstvo se zachovalo velmi pozitivně při podzimním schválení návrhu zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, v němž se se zachováním limitů počítá. Věřím, že nové zastupitelstvo Ústeckého kraje bude uvažovat přinejmenším stejně, anebo ještě lépe, bude mnohem intenzivněji budovat směr nové ekonomické základny.
Když se podaří zachovat limity těžby a vaše obec už nebude muset řešit základní existenční problém, máte jako zastupitel představu, jakým směrem by se měl váš kraj rozvíjet?
Jana Kubáňová, 22.1.2008 10:41
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:09 Představ a nápadů pro rozvoj našeho kraje existuje hodně. I při zachování limitů bude těžba hnědého uhlí probíhat ještě několik desítek let. Energetika bude jistě i v budoucnu významnou součástí ekonomické základny našeho kraje. Je však třeba ji postavit na jiných základech a v maximální možné míře ji přeorientovat na využívání obnovitelných zdrojů. Množství nevyužitých pozemků v naší oblasti je možno využít k pěstování energetických plodin a řadu vytipovaných lokalit v Krušných horách lze využít ke stavbě větrných elektráren. Dále je potřeba se v mnoha oblastech vrátit daleko nazpět k tradičním druhům výroby v malém (zemědělství, lesnictví, rybářství, hračkářství apod.). Cestou obnovy krajiny, památek a zbylých historických sídel lze dojít k podstatně větší atraktivnosti kraje a k přilákání turistů, kteří zde budou hledat něco jiného než v jiných - nezničených - oblastech vlasti.
Dobrý den, chtěl bych Vám vyjádřit podporu a držet "palcáty", aby jste jako obyvatelé vydrželi a nenechali zdevastovat další kus krajiny. Napadla mě taková věc. Vzít 1 m2 pozemku v Jiřetíně a darovat ho, nebo prodat za symbolickou cenu, hnutím jako je Greenpeace, Hnutí duha, straně Zelených, Vencu Havlovi, atd. Pak jít na MUS-ku a z radostí jim říci, že už je tam pozemek, který je prakticky neprodejný. Pak mě ještě napadlo, udělat si srandu, a vyhlásit "fámu", že pod Prahou je uhlí ... ať se předvedou ... :-)))))
Tomáš H., 22.1.2008 10:38
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:02 V Horním Jiřetíně a Černicích jsou stovky a stovky vlastníků, kteří své nemovitosti za žádných okolností neprodají a neopustí. Vaše nápady jsou dobré a věřím, že i na ně určitě dojde. Děkuji.
Slyšel jsem, že MUS byla prodána společnosti CEZ je to pravda ??
Milan, 22.1.2008 10:35
Odpověď vložena: 22.1.2008 11:00 K dohodě mezi oběma společnostmi nedošlo. Zda jednání obou subjektů pokračují, či nikoli, nevím.
Souhlasím s tím, že je třeba začít zveřejňovat jak zbytek republiky výhodně profituje na úkor důlních regionů. Je toto programu strany zelených? Děkuji a máte moji podporu
Vlasta Borovský Most, 22.1.2008 10:34
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:59 Problematika obnovy života v našem regionu je nepochybně jedním z nejdůležitějších témat diskutovaných v rámci Strany zelených. V rámci příprav kampaně ke krajským volbám budeme toto téma zdůrazňovat a zejména pak při případném úspěchu v těchto volbách budeme program obnovy prosazovat jako stěžejní. Děkuji za podporu.
Dobrý den, chtěla jsem se Vás zeptat, jak H.Jiřetín pokračuje s realizací kanalizace a geotermálního vrtu. Zdali vám společnost MUS nedělá problémy, kvůli jejich výstavbě. Děkuji
Hana, 22.1.2008 10:28
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:56 Pro oba investiční záměry máme zpracovánu projektovou dokumentaci k územnímu řízení a aktuálně probíhá řízení k územnímu rozhodnutí. Ve fázi územního řízení se MUS nevyjadřuje, neboť není účastníkem řízení, neznáme proto postoj této společnosti k našim projektům. U Obvodního báňského úřadu předpokládáme, že nám v přípravě a realizaci obou akcí bránit nebude. Se zahájením realizace kanalizace počítáme ještě v závěru tohoto roku, u geotermálního vytápění v první polovině příštího roku.
Dobrý den, slyšel jsem že MUS měla změnit vlastníka, konkrétně ji měl koupit ČEZ. Očekáváte tím zlepšení pozice pro vyjednávání s polostátní firmou než s bývalými vlastníky MUS ohledně dalšího rozvoje a jistot Horního Jiřetína?
Radek Z, 22.1.2008 10:27
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:52 O změnách ve vlastnických poměrech MUS se v posledních měsících hodně píše a hovoří. Pokud mám dobré informace, tak k dohodě mezi ČEZ a MUS dosud nedošlo a jednání jsou na mrtvém bodě. Nemyslím si, že po případném převzetí dolů firmou ČEZ by se situace zhoršila. Podle mediálních výstupů zástupců ČEZu má tato firma zájem především o velkolom Vršany, který zásobuje elektrárnu v Počeradech a který může těžit bez jakýchkoliv překážek ještě cirka 50 až 60 let. Ve stejných prohlášeních se objevuje názor, že ČEZ nemá zájem o prolomení územních limitů těžby a o těžbu pod stávajícími sídly. Aktuálně MUS, a. s., rozdělila velkolom Vršany a velkolom ČSA do samostatných firem. Myslím, že tím těžaři dali najevo, že Vršany jsou strategičtější záležitostí než ČSA.
Dobrý den zajímá mě zda cítíte nějaký tlak na Vaší osobu stran uhelných loby. Pokud ano tedy jak se to projevuje. Díky za odpověď Tomáš.
Tomáš, 22.1.2008 10:26
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:45 Až na drobné mediální výstupy v uplynulých letech nepociťuji významnější nátlak na svou osobu.
MUS vás jako město stále vyzývá ke spolupráci,můžete uvést alespon jeden kladný příklad této výzvy,kdy vám chtěli těžaři s něčím pomoct?
pavel, 22.1.2008 10:21
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:42 Těžaři nás svými výzvami nutí k jednání, jehož závěrem má být likvidace našeho města, likvidace posledních sídel v mostecké části Podkrušnohoří. Z uvedených výzev nelze vyčíst nic jiného, než je uvedeno v první větě. Nelze očekávat, že by těžaři měli jiný zájem, nežli dosažení svého cíle, jímž je nekonečné prodlužování povrchové barbarské těžby a tím zvyšování hodnoty svých firem. Je proto podle mého názoru zcela vyloučené, že by vlastníci dolů měli zájem jakkoli pomoci někomu, komu chystají zánik.
Držíme palce! Křížovi Olomouc
Křížovi, 22.1.2008 10:19
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:37 Děkuji mnohokrát za Vaši podporu. Podobné projevy jsou v naší situaci nesmírně cenné a opravdu víme, jak si Vaši podpory považovat.
Jiřetínský divadelní spolek Vám, touto cestou, děkuje za Vaši dlouhodobou podporu!!
Jirka básnička, 22.1.2008 10:18
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:35 Děkuji.
Jménem své rodiny a přátel Vám děkuji za Vaši intezivní snahu bojovat o to málo, co nám tu ještě zbylo. Ať se Vám daří!
Jiří Beneš, 22.1.2008 10:16
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:35 Mnohokrát děkuji za Vaši podporu a slibuji, že ve snahách o zachování a rozvoj krajiny našeho domova vytrvám, pokud mi síly budou stačit.
Nebojíte se nyní v novém roce,sílícího tlaku MUS na občany dotčených obcí?
Pavel Wagner, 22.1.2008 10:08
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:33 Je možné, že tlak těžařů se zvýší v souvislosti s tím, že v létě 2008 má končit platnost nabídky MUS občanům Horního Jiřetína a Černic. Nebojím se však toho, že by významnější část našich obyvatel podlehla jekémukoliv nátlaku či nabídkám. Pevnost svého postoje prokázali naši občané za poslední čtyři roky nesčetněkrát. Jsem přesvědčen, že všechno, co si již dříve tito lidé prošli, je spíše utvrzuje a upevňuje v zájmu o život v našem městě.
Ještě jeden dotaz. jak velký vliv má na rozvoj Vaší obce neustávající kampaň těžařů? pozorujete například úbytek obyvatel? plánujete nějaké větší investice? dík
Petr, 22.1.2008 10:08
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:30 Nejen, že nepociťujeme úbytek obyvatel, ale naopak počet Hornojiřetínských a Černických obyvatel neustále roste, což nepochybně svědčí o tom, že lidé mají pevnou důvěru v budoucí existenci a rozvoj našeho města. O zájmu lidí žít v Horním Jiřetíně svědčí na oblastní poměry mimořádně rozsáhlá výstavba rodinných domů i stále se zvyšující zájem zejména mladých lidí o nájemní bydlení. Město se snaží těmto požadavkům vycházet vstříc v mnoha rovinách. Vedle významné podpory školství a již zmíněného nájemního bydlení plánujeme v nejbližších třech letech významné investice do infrastruktury. V současnosti máme zpracovánu projektovou dokumentaci na městskou kanalizaci, ČOV a na centrální vytápění s využitím geotermální energie. V obou případech se jedná o velmi významné projekty, jejichž realizace přispěje k ještě většímu zájmu o bydlení v Horním Jiřetíně a ke zlepšení celkové ekologické situace na našem území.
Dobrý den, Lidé se bojí sociálního otřesu po zavření dolů. Těžební společnost toho zneužívá. Nemyslíte si, že by dnes stát měl zaplatit např. nulovým zdaněním firem v tomto regionu za již vytěženou krajinu? Celá republika žila po dlouhou dobu na úkor našeho regionu teď by se měla pomoc obrátit a v dobře fungující ekonomice je t jediná možná chvíle. děkuji za odpověď J.P.
Jarda P., 22.1.2008 10:04
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:23 Jednoznačně souhlasím s tím, že naše oblast byla a stále je obětována ve prospěch zbytku naší republiky. Porovnání naší oblasti s jinými je patrné při jakémkoliv výjezdu odsud. Možností, které se naskýtají tomu, aby Česká republika začala vracet svůj obrovský dluh severozápadním Čechám, je celá řada. V zásadě je potřeba zcela od základu změnit ekonomickou základnu kraje a započít seriozně s obnovou zničené krajiny. Změna ekonomické základny neznamená nutně ihned skončit s energetikou. Je však potřeba nastartovat energetiku šetrnější, k čemuž jsou v naší oblasti dobré předpoklady. Krušnohoří poskytuje možnosti pro využití větrné energie a v celé Mostecké pánvi je obrovské množství pozemků (opuštěné lomy, výsypky, pozemky blokované z důvodu těžby atd.), které lze v nejbližší budoucnosti využívat k pěstování energetických plodin. Alternativní energetika může nabízet několikanásobně více pracovních příležitostí než tradiční uhelná a atomová. Co se týká obnovy krajiny, je nutno řešit tuto problematiku jako komplex, nikoli jako prosté rekultivace, jejichž smutné výsledky mnohde v kraji vidíme. Obrovské pozemky dolů a výsypek budou po mnoho desetiletí i staletí zcela nevhodné pro jakoukoli výstavbu, pěstování energetických plodin je proto velmi výhodnou variantou využití. Dluh České republiky vůči nám se projevuje dále ve stavu zbylých sídel, ve stavu památek, v celé řadě dalších oblastí. Souhlasím také s tím, že by firmy i lidé, kteří zde jsou ochotni fungovat, měli mít ekonomické výhody, například v daňové politice. Myslím, že dluh vůči této oblasti je tak obrovský, že ho v podstatě nebude možné ani v budoucnu zcela splatit. Přesto je nutno bojovat za co největší účast státu na obnově života a krajiny v našem kraji.
Dobrý den. Máte můj velký obdiv. Držím Vám i dalším obyvatelům těžbou ohrožených obcí na Mostecku palce. Myslíte, že už je vyhráno?
petr, 22.1.2008 10:02
Odpověď vložena: 22.1.2008 10:08 Myslím, že vyhráno rozhodně není a myslím, že nás čeká řada potíží spojených s dosažením definitivního vítězství. Zároveň si však myslím, že jsme za poslední čtyři roky získali řadu významných dílčích úspěchů, jichž bylo nutno dosáhnout pro konečný cíl. V tomto roce mohou nastat různé situace spojené s plánovaným prodejem Mostecké uhelné, případně její části, což může znamenat více či méně podstatné změny v aktuální situaci. Na tyto změny musíme být připraveni a zároveň musíme průběžně vyhodnocovat možné varianty nejbližšího vývoje. Velmi děkuji za Vaši podporu, které si v Horním Jiřetíně dokážeme vážit.
Poslat nový komentář